ІА «Контекст-Причорномор'я»
логін:
пароль:
 
Останнє відео
Прес-конференція «Нові терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році»
Инфографика
Курси валют. Долар США. Покупка:




Сергій Гриневецький: інклюзивна освіта — один із головних пріоритетів реформ
16:36 / 21.12.2021
Образование

ОДЕСА, 21 ГРУДНЯ 2021 РОКУ, КОНТЕКСТ-ПРИЧОРНОМОР’Я – Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький провів апаратну робочу нараду, присвячену, зокрема, розвитку в регіоні інклюзивної освіти.

Про це ІА «Контекст-Причорномор'я» повідомили в прес-службі Одеської ОДА.

У повідомленні облдержадміністрації сказано:

Сьогодні голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду ОДА, в ході якої обговорили питання діяльностi інклюзивно-ресурсних центрів та розвитку інклюзивної освіти в Одеськiй областi.

«Інклюзивна освіта є одним із головних пріоритетів сучасних освітніх реформ. На рівні початкової школи здійснено багато змін, що пов’язані із концепцією Нової української школи та запровадженням нових освітніх стандартів для початкової освіти з урахуванням норм чинного законодавства, згiдно з якими особа з особливими освітніми потребами – це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі. Тож одним із пріоритетних напрямків діяльності Департаменту освiти i науки є iнклюзивна освіта, захист та підтримка дитини з особливими освітніми потребами», – сказав директор Департаменту освiти i науки Одеської ОДА Олександр Лончак.

Олександр Лончак навів поточнi показники регiональноï динаміки кількісного росту – це 1650 класiв інклюзивної та інтегрованої освіти у 425-ти закладах загальної середньої освіти, де проходять навчання 2375 дiтей з особливими освітніми потребами (у порівнянні з 2020-м роком показник охоплення інклюзивним навчанням дітей з особливими освітніми потребами в області зріс на 62%).

Також на разі функціонують 108 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням, в яких утворено 224 групи iз залученням 429-ти дiтей з особливими освітніми потребами. Поступово упроваджується інклюзивне навчання і у сферi професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти – наразi це 10 закладiв, де навчаються 113 учнів (студентів), якi здобувають професії у напрямах будівництва, сільського господарства, сферi послуг, громадського харчування, IT-сферi.

«Окрім фізичного середовища не менш важливим є й соціальне, зокрема, якість взаємодії між педагогом, дітьми та батьками, взаємодія між самими дітьми, сприяння формуванню відповідних цінностей, почуття відповідальності, поваги до багатоманітності. Для успішної адаптації та соціалізації дітей із особливими освітніми потребами у кожному закладі освіти з інклюзивним навчанням утворено команди психолого-педагогічного супроводу, до участі в яких залучено фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. На разі діяльність мережі інклюзивно-ресурсних центрів області забезпечують через надання додаткових корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами 1007 педагогічних працівників, проте поточна кадрова потреба складає ще 823 особи», – закцентував увагу на проблемних кадрових питаннях Олександр Лончак.

Окремо директор Департаменту освіти і науки ОДА визначив ключові перешкоди, що на даний час негативно впливають на належний розвиток інклюзивної освіти в області: це – недосконалість існуючих практик (зокрема, у зв’язку з придбанням допоміжних засобів для навчання й розвитку та оплатою послуг необхідних спеціалістів); низька обізнаність, брак знань та розуміння щодо особливостей організації інклюзивного навчання у керівників закладів освіти, педагогічних працівників та навіть у батьків дітей з особливими освітніми потребами; низька активність представників місцевого самоврядування (територіальних громад) у запроваджені принципів інклюзивного суспільства; недостатній рівень кадрового забезпечення та компетенцій для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами тощо. Ці перешкоди вимагають якнайшвидшого та всебічного подолання.

«Ми й надалі плануємо системно впроваджувати інклюзивну, інтегровану освіту у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, надавати підтримку спеціальній освіті, удосконалювати інклюзивно-ресурсні центри. Усі діти заслуговують на середовище, що задовольняє їхні потреби бути здоровими, відчувати себе безпечно, захищено від будь-яких проявів жорстокого поводження, нехтування з боку дорослих. Комфортне, емоційно підтримуюче, стимулююче середовище забезпечує кожній дитині інтерес до пізнання, сприяє навчанню, співпраці й особистому розвитку» – зазначив Олександр Лончак.


Пошук:
розширений

Автор
Почему до датчика уровня сахара от Apple еще далеко
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию

7-9 черв­ня 2024 року в Одеській національній науковій бібліотеці відбудеться XXIV Всеукраїнська виставка-форум «Українська книга на Одещині»
Під егі­дою Мі­ніс­тер­ства культу­ри та ін­фор­ма­цій­ної політи­ки Ук­раї­ни, Одесь­ка на­ціо­наль­на на­у­ко­ва біб­ліо­те­ка, Ук­ра­їнсь­ка асо­ціа­ція ви­дав­ців та кни­го­роз­по­всюд­жу­ва­чів, Дер­жав­на на­у­ко­ва уста­но­ва «Книж­ко­ва па­ла­та Ук­раї­ни іме­ні Іва­на Фе­до­ро­ва» за спри­ян­ня Одесь­кої об­лас­ної дер­жав­ної ад­міністра­ції, Одесь­кої об­лас­ної та Одесь­кої місь­кої рад, Ук­ра­їнсь­ко­го ін­сти­ту­ту кни­ги, Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­гані­за­ції «Ук­ра­їнсь­ка біб­ліо­теч­на асо­ціа­ція» та Все­ук­ра­їнсь­кої гро­мадсь­кої ор­га­ні­за­ції «Біб­ліо­по­ліс» про­во­дять Все­ук­ра­їнсь­ку ви­став­ку-фо­рум «Ук­ра­їнсь­ка кни­га на Оде­щині».

Останні новини:
17:13 26.04.2024
16:40 26.04.2024
15:47 26.04.2024
14:19 26.04.2024
13:48 26.04.2024


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.901