|
Сергій Гриневецький: інклюзивна освіта — один із головних пріоритетів реформ
16:36 / 21.12.2021
ОДЕСА, 21 ГРУДНЯ 2021 РОКУ, КОНТЕКСТ-ПРИЧОРНОМОР’Я – Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький провів апаратну робочу нараду, присвячену, зокрема, розвитку в регіоні інклюзивної освіти. Про це ІА «Контекст-Причорномор'я» повідомили в прес-службі Одеської ОДА. У повідомленні облдержадміністрації сказано: Сьогодні голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду ОДА, в ході якої обговорили питання діяльностi інклюзивно-ресурсних центрів та розвитку інклюзивної освіти в Одеськiй областi. «Інклюзивна освіта є одним із головних пріоритетів сучасних освітніх реформ. На рівні початкової школи здійснено багато змін, що пов’язані із концепцією Нової української школи та запровадженням нових освітніх стандартів для початкової освіти з урахуванням норм чинного законодавства, згiдно з якими особа з особливими освітніми потребами – це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі. Тож одним із пріоритетних напрямків діяльності Департаменту освiти i науки є iнклюзивна освіта, захист та підтримка дитини з особливими освітніми потребами», – сказав директор Департаменту освiти i науки Одеської ОДА Олександр Лончак. Олександр Лончак навів поточнi показники регiональноï динаміки кількісного росту – це 1650 класiв інклюзивної та інтегрованої освіти у 425-ти закладах загальної середньої освіти, де проходять навчання 2375 дiтей з особливими освітніми потребами (у порівнянні з 2020-м роком показник охоплення інклюзивним навчанням дітей з особливими освітніми потребами в області зріс на 62%). Також на разі функціонують 108 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням, в яких утворено 224 групи iз залученням 429-ти дiтей з особливими освітніми потребами. Поступово упроваджується інклюзивне навчання і у сферi професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти – наразi це 10 закладiв, де навчаються 113 учнів (студентів), якi здобувають професії у напрямах будівництва, сільського господарства, сферi послуг, громадського харчування, IT-сферi. «Окрім фізичного середовища не менш важливим є й соціальне, зокрема, якість взаємодії між педагогом, дітьми та батьками, взаємодія між самими дітьми, сприяння формуванню відповідних цінностей, почуття відповідальності, поваги до багатоманітності. Для успішної адаптації та соціалізації дітей із особливими освітніми потребами у кожному закладі освіти з інклюзивним навчанням утворено команди психолого-педагогічного супроводу, до участі в яких залучено фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. На разі діяльність мережі інклюзивно-ресурсних центрів області забезпечують через надання додаткових корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами 1007 педагогічних працівників, проте поточна кадрова потреба складає ще 823 особи», – закцентував увагу на проблемних кадрових питаннях Олександр Лончак. Окремо директор Департаменту освіти і науки ОДА визначив ключові перешкоди, що на даний час негативно впливають на належний розвиток інклюзивної освіти в області: це – недосконалість існуючих практик (зокрема, у зв’язку з придбанням допоміжних засобів для навчання й розвитку та оплатою послуг необхідних спеціалістів); низька обізнаність, брак знань та розуміння щодо особливостей організації інклюзивного навчання у керівників закладів освіти, педагогічних працівників та навіть у батьків дітей з особливими освітніми потребами; низька активність представників місцевого самоврядування (територіальних громад) у запроваджені принципів інклюзивного суспільства; недостатній рівень кадрового забезпечення та компетенцій для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами тощо. Ці перешкоди вимагають якнайшвидшого та всебічного подолання. «Ми й надалі плануємо системно впроваджувати інклюзивну, інтегровану освіту у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, надавати підтримку спеціальній освіті, удосконалювати інклюзивно-ресурсні центри. Усі діти заслуговують на середовище, що задовольняє їхні потреби бути здоровими, відчувати себе безпечно, захищено від будь-яких проявів жорстокого поводження, нехтування з боку дорослих. Комфортне, емоційно підтримуюче, стимулююче середовище забезпечує кожній дитині інтерес до пізнання, сприяє навчанню, співпраці й особистому розвитку» – зазначив Олександр Лончак. |
Пошук:
Автор
По данным Международной федерации диабета (IDF) за 2021 год, от диабета страдают 10,5% людей в возрасте от 20 до 79 лет и половина из них не знает об этом. Согласно прогнозам, к 2045 году этим заболеванием будет болеть на 46% больше — каждый восьмой взрослый или 783 миллиона человек. Эта перспектива пугающая, но не удивительная, учитывая текущую ситуацию
Під егідою Міністерства культури та інформаційної політики України, Одеська національна наукова бібліотека, Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів, Державна наукова установа «Книжкова палата України імені Івана Федорова» за сприяння Одеської обласної державної адміністрації, Одеської обласної та Одеської міської рад, Українського інституту книги, Всеукраїнської громадської організації «Українська бібліотечна асоціація» та Всеукраїнської громадської організації «Бібліополіс» проводять Всеукраїнську виставку-форум «Українська книга на Одещині».
Останні новини:
17:13 26.04.2024
16:40 26.04.2024
15:47 26.04.2024
14:19 26.04.2024
13:48 26.04.2024
|
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.901 |