ИА «Контекст Причерноморье»
логин:
пароль:
 
Последнее видео
Перспективні напрямки виноробного лідерства Одеської області шляхом впровадження системи географічних зазначень в Україні
Инфографика
Курсы валют. Доллар США. Покупка:
 
Погода

влажность:

давл.:

ветер:

влажность:

давл.:

ветер:

влажность:

давл.:

ветер:





Конвенція ООН проти корупції: правовий базис запобігання та протидії корупції в Україні
21.05.2015 в 13:30
Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси

Незаперечним фактом на сьогодні є те, що таке ганебне явище як корупція перестає бути проблемою окремо взятої країни. Воно з кожним роком набуває транснаціонального масштабу, створює загрозу стабільності й безпеці громадянського суспільства, руйнує етичні цінності та уявлення населення про справедливість. Ефективна протидія цьому злочинному явищу, крім наявності відповідної політичної волі, вимагає належного законодавчого забезпечення, тобто запровадження дієвого комплексу нормативно-правових положень, що регулюють механізми запобігання корупції та посилення відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних діянь. З огляду на це, однією з найбільш вагомих подій в історії сучасних міжнародно-правових відносин у сфері запобігання та протидії корупції є підписання міжнародною спільнотою 9 грудня 2003 року в м. Меріда (Мексика) Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції – найбільш змістовного міжнародного акту, спрямованого на попередження та боротьбу з корупцією, як у світовому так і у національному масштабі. Після цієї події 9 грудня за ініціативою ООН святкується як Міжнародний день боротьби з корупцією. Україною Конвенцію ратифіковано із заявами Законом від 18.10.2006 р. №251-V.

Отже, на сьогодні цей документ являє собою так званий базис для приведення національного законодавства кожної держави-учасниці у відповідність з загальновизнаними методами та заходами щодо попередження та протидії корупції. В основу згаданої Конвенції органічно покладено дві ключові засади: заходи щодо запобігання корупції та боротьба із цим явищем. Сфера запобігання корупції – це система регулятивних правовідносин, які спрямовані на попередження корупційних проявів у державі шляхом удосконалення правових норм, правових механізмів та заходів державного впливу, спрямованих на запобігання корупції як явища на різних рівнях.

Проте, сфера боротьби з корупцією – це система правоохоронних, переважно кримінально-правових та адміністративно-правових заходів, спрямованих на притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних діянь, що мають на меті покарання, превенцію протиправних дій і виховання населення у дусі поваги до закону, створення в державі атмосфери нетерпимості та непримиренності до проявів корупції.

Зазначена Конвенція містить 71 статтю та визначає ключові засади здійснення державами-учасницями політики у сфері запобігання та протидії корупції, а саме: запровадження органу або органів із запобігання та протидії корупції (стаття 6), оптимізацію функціонування публічного та приватного сектору (статті 7 та 12), запровадження кодексів поведінки державних посадових осіб (стаття 8), забезпечення доступу громадськості до процесів протидії корупції (стаття 13), впорядкування сфери державних закупівель й управління державними фінансами (стаття 9) та інше.

Зокрема, у статті 20 Конвенції ООН проти корупції наголошено на тому, що за умови дотримання своєї Конституції та основоположних принципів правової системи кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочином умисне незаконне збагачення, тобто значне збільшення активів державної посадової особи, яке перевищує її законні доходи і які вона не може раціонально обґрунтувати.

26.04.2015 було введено в дію Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII. Суб’єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є посадові особи юридичних осіб публічного права (підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3). Ці особи для цілей Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Лише активна взаємодія влади і суспільства може дати позитивні результати у сфері боротьби з корупцією.

Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси

* Пресс-релизы размещаются на сайте ИА «Контекст-Причерноморье» в том виде, в котором они присланы, без редакторской правки.
Поиск:
расширенный

Аналитическая служба «Контекст-Причерноморье»
СЕРГЕЙ ГРИНЕВЕЦКИЙ: «СВОБОДНАЯ ЭКОНОМИЧЕСКАЯ ЗОНА — ЭТО ВОПРОС ИСКЛЮЧИТЕЛЬНО ЭКОНОМИКИ И ИНВЕСТИЦИЙ»
На днях Одесский городской голова издал распоряжение о создании рабочей группы по вопросам восстановления и расширения полноценной деятельности специальной (свободной) экономической зоны. Сопредседателем рабочей группы назначен председатель Одесской облгосадминистрации в 1998-2005 году, народный депутат Украины 3-го, 6-го и 7-го созывов Сергей Гриневецкий. В интервью ИА "Контекст-Причерноморье" он поделился своим видением будущего СЭЗ в Одессе.

Славетні імена з історії бібліотеки: Олександра Миколаївна Тюнєєва
У цьому році виповнюється 190 років заснуванню Одеської національної наукової бібліотеки. Тож у головній міській «скарбниці мудрості» заплановано низку цікавих заходів, приурочених до цієї знаменної дати. Перша ластівка в розділі «Видатні постаті та події в історії ОННБ» – зустріч, присвячена пам’яті унікальної людини, книгознавця, бібліографа, фахівця з рідкісних книг – Олександри Миколаївни Тюнєєвої (1888-1984).

 
Loading...

Последние новости:
14:56 15.04.2019
11:21 30.03.2019
10:09 26.03.2019
11:03 23.03.2019
14:45 19.03.2019


© 2005—2019 Информационное агентство «Контекст-Причерноморье» New
Свидетельство Госкомитета информационной политики, телевидения и радиовещания Украины №119 от 7.12.2004 г.
Использование любых материалов сайта возможно только со ссылкой на информационное агентство «Контекст-Причерноморье»
© 2005—2019 S&A design team / 0.052